Min Jul 2009 med mycket bilder, del 1

Vi backar tillbaka till fredagen den 18 december:
Dagen började med frukost på min avdelning, en kollega skulle sluta och vi överraskade henne med frukost och presenter. På kvällen var vi bjudna till Karl-Henrik och Josefine på glöggkväll. Jag, Mange, Jenny & Marwin. Jonna & Banne, X:et med sambo och paps och Gittan.
   
En supertrevlig kväll med plockemat, glögg, tävlingar & spel. Tack för bra intiativ. Ny tradition månne??
Sen rullade veckan på, Danne kom ner, nice. Han var runt och träffade polarna och kom hem strax innan jag skulle köra till jobbet (hur orkar man vara uppe så länge? Måste vara 100 år sen jag var så ung & pigg)
Helt plötsligt var det lillejul, jag skrev på kontraktet på lägenheten:)Fick en fin julblomma av gruppen     När jag kom hem från jobbet var Mange och Danne i full gång med att göra mat till kvällen,  samt griljera julskinkan (Danne skulle själv på grabbkväll hos Mojje) De gjorde gaspacho till förrätt, sen hel fläskfile fylld med soltorkade tomater, oliver, vitlöksost och chili, till det en god potatisgratäng. Till dessert: Creme brylé
Mätta avnjöt vi sedan V75 och lite bingolotto. Hela kvällen haglade sms:en in, glada julhälsningar från hela sverige, tack för det. Några av tjejerna kom hit och sov på natten efter att ha firat kvällen hos sin pappa.

Nu var julafton här, var uppe med tuppen och kokte julgröt för första gången. Danne fixade janson och skinklådan. Var på kyrkogården och stack lite röda rosor i snön på Mammas grav sen åkte flickorna, Daniel, jag och Mange upp till paps med klappar, egenhändigt gjord julgrupp (f-n den blev inte som Interflora gjort den, men jag är säkert bra på något annat haha) samt nygjorda musslor med grädde och sylt.
Vi körde en och annan provrunda i pingis inför annandagen och hade en mysig stund (paps skulle nämligen fira jul hos brossan i å, därav denna fikastund)

Kalle gjorde sitt intåg kl 15 och vi avnjöt glöggen. Svärmor med sambo var också på plats.
Sen var det dags för den goda julmat och fastän vi dragit ner på antalet rätter så blev det ändå massor över i år igen.

Klockan började lida mot 18 och Josse gav sig i väg för att köpa tidningen (läs: ta på tomteluvan:)


Jag var supernöjd med alla mina klappar 

 gasolbrännare för efterrätter   idolcd:n              skodon  spikmatta
 klocka   bok av Dan Brown och pyjamasbyxor ( ej bild då de skall bytas för de passade inte)

 Årest kaxikast julklapp

Fick dessutom otroligt fina julkort med fina ord av kollegor, massor med sms och denna fina klapp av Johanna ( tack hjärtat det värmde & även de fina orden)


Fortsättning följer med julklappsleken, annandagens bordtennistunering och mycket annat

// julkramar Pilla


Kommentarer
Postat av: Farmskan

Önskar dig en toppennyår!! Kram

2009-12-30 @ 18:13:58
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: Git

hade jag vetat att du fick en gasolbrännare till efterrätter hade du ju fått äran att fixa den! Vi får förhoppningsvis möjlighet att testa den ett annat tillfälle, eller hur? Vi ses snart.

kramar till er.

2009-12-30 @ 21:19:06
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0