Ja se det snöar....

Igår var gruppen och jag på Möckensäs herrgård. En bra och givande dag, men det tar på kroppen det vill jag lova. Mycket anspänningar, men jag tror på detta. Det kommer bli kanon:)
Sen var det dags att åka med chefen (läs farmskan) och kollegorna till kristianstads bowling. Det snöade på vägen hem och Ullstorps-Torgny skjutsade oss fram till dörren.
Vi var tre lag som kämpade på och skrattade bitvis så vi kiknade.
Där fanns ju skärmar med sitt namn så man kunde följa hur det gick, jag kände att det flöt på bra, men tyckte det var konstigt att det gick mindre bra för fd hockeliraren Thomas, var gång jag tittade så tyckte jag han gjorde bra i från sig.
Ungefär när vi spelat halva tiden sån krossade farmskan mitt självförtroende haha, då talade hon om att vi växlat lite på banorna och att jag var Thomas och han var jag...
-Men va fan då var det ju jag som låg pyrt till
Katjing, jag låg sist haha, men herregud det spelar ingen roll vi hade ju jättekul
Efter bowlingen, lite cider,vin och öl så var det dags för mat och prisutdelning


Här följer lite bilder på en superlyckad kväll:
    Här har Christina precis fått hejd på klotet som rullade iväg in på de andras läger haha

 Naaaaaaaaaaaj den gick utanför igen...............



Prisutdelningen....
 Första striken  Årets raket  årets gröngöling

 Rännan och bästa resultat  

Därefter följde kvällens höjdpunkt: Gottepåsen yihhhhaaaa och jadå clementinen var med:)
 samt varsett personligt julkort. Engagemang= me like

 

p.s Glöm inte att tomten är far till alla barnen

Idag var det ännu mera snöande, Ullstorps-Torgny körde även idag
Följande hände i morse (inklippt från farmskans blogg)
Morgonen idag bjöd annars på ännu ett pendlaräventyr som går till historien. Ullstorparen meddelade käckt att han behövde tanka och svängde in på macken i Färlöv. Kör fram till pumpen där det stod KORT (för han skulle ju betala med kort...). På andra sidan pumpen står en svart volvo, föraren i den bilen är redan ute och står och matar in kortet i terminalen. Döm om hennes förvåning (läs: högröd ilska) när hon vänder om för att börja tanka och Ullstorparen helt sonika tagit slangen och börjat fylla på i sin bil.
- Vad gör du?? Är du helt dum?
- Vadå? säger Ullstorparen
- Du tankar ju för mina pengar
- Näää (läs: fattar ingenting). Du får ju tanka därborta där terminalen är
- Är du helt dum eller...!!!

Först nu fattar han och slutar tanka, har dock lyckats fylla på för 190 kr.

- Oj... jag trodde man betalade i kassan här
- Men det står ju KORT
- Jo, men jag tänkte betala med kort i kassan.

Det är inte konstigt det startas världskrig kan jag säga för så uppgiven, trött, arg, idiotförklarande den tjejen var mot Ullstorparen i bara ett ögonkast är värt hela resan till Älmhult.


Väl hemma (kl 19 pga vädret) så kom Kerstin på en kopp kaffe, alltid lika kul och med min julduk som hon har sytt till mig. Tack snälla du, du är en ängel.

 

I morgonkväll kommer tjejerna hem och då det är det dags för julgodisbak, nice

Maken skall serva min bil, ingen kul julklapp precis men det måste ju göras

 

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Jonte

ingen mening o serva den där bilen något mer, köp en ny :)

2009-12-17 @ 09:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0