En härlig helg som gärna kunde varit längre

Ja trots att Calle inte vann så tror jag vi får höra mycket av honom framöver.
Efter att ha avnjutit en god frukost, fortsatte maken med att köra till tippen med resterna från ladan. Jag plockade undan och pyntade. Sen gav vi oss av in till stan. Började med 70 min thaimassage - me like
Sen strålade vi samman med Git & Calle (som var i stan för att julhandla) vi fikade på duvanders. Alltid lika härligt att träffa er. Under tiden vi satt där sån var det någon i lokalen som nös , typ 20 gånger och vi snackar ingen tyst nysning haha, det rungade i hela lokalen.
Vi gjorde sen några julklappsinköp och jag fick ett par nude jeans av maken i storlek 29... ja ni läste rätt haha
Förra gången vi var på JC var för 8.5 kg sen, jag fick fullständigt spel efter att ha sett mig i speglen och därför köpte jag inte heller några byxor.

Vi inhandlade också en ny fruktskål   fin va?

Väl hemma så var det dags att göra vid sig för kvällens 4-års kalas, brossans minsta skulle firas.
Det blev god mat, han hade gjort 4 olika pajer med gudomliga fyllningar. Vi hade 7 rätt på hästarna, gav dock bara 305 kr ( var väl därför vi hade 7 rätt *ler*
Lilldottern åkte till Jägers på lussevaka och kom hem tre in natt (herregud, jag minns inte när man orkade vara uppe så länge) Jag och mina grabbar på M (läs Mange & Marwin) traskade hem i natten ca 3-4 km. Var så himla skönt.

Vi startade söndagen med två och en halv kilometers rundan i skogen, sen strök Mange tvätt och jag bakade lite.
Testade en jättelätt mjuk kaka som var gudomlig, säg till om ni vill ha receptet.
Vi brukar ju ha kungsgran varje år, men i år föreslog jag att vi skulle köpa en vanlig gran av våra nya granne. Tycker killen han sliter på och jag kände att vi kan väl gynna honom. Men i ärlighetens namn har vi nog aldrig haft en fulare gran. Men hallå det är ju den goda tanken som räknas och jul blir det väl ändå hihi


Eftersom jag var med Jonna & Josse på konsert i torsdags så var det dags att bjuda Jenny på bio i kväll (ja Mange fick också följa med) Pappsen och Gittan passade Marwin, så vi passade på att ta en fika där eferåt med den nybakade kakan.
 Stieg Larssons tredje och sista film, klart sevärd.
Nu är det läggdax, sen väntar en hektisk vecka på jobbet och aktiviteter på kvällarna. Bowling, julgodisbak, glöggkväll m.m

Mina tankar till våra vänner som också haft inbrott i sitt hem. Och till en annan vän som håller på att separera efter 20 år. Jag finns här när du vill vännen, kramis

Natti Pilla



Kommentarer
Postat av: Jonte

Ja, den granen var inget vacker alls... hade inte ni köpt den hade grannen nog fått elda upp den efter jul :) storlek 29 i jeans, det var inte dåligt, tror aldrig jag haft det, föddes med storlek 32 känns det som...

2009-12-14 @ 08:54:36
Postat av: Git

...granen står så grön o grann i stugan, tralla lala...

2009-12-14 @ 20:21:14
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Postat av: JÅSE

HAHAHAH den granen alltså

2009-12-18 @ 13:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0