Åter till mina energikällor

Backar bandet till lördagen, jag och maken fixade lite på morgonen. Han lagade punkteringen på trädgårdstraktorn och jag tvättade, sorterade post, gick i skogen med Marwin och dammade. Sen gjorde vi oss i ordning för att åka till stan. Vi hämtade tipslappar och köpte julblomma till Karl-Henrik och Josefine samt lite fikabröd. Sen entrade vi staden och handlade julklappar, mest till Norrlandsfamiljen. Josse passade Marwin så länge. Vi hann med en hel del sen var det dags att åka hem igen för josse skulle börja jobba på Hemköp kvart i 3.

Mange harvade sorkarugor:) och jag stekte köttbullar. Gjorde ett gäng till papsen också, han fick ju ha något i namnsdagspresent det var ju trots allt Sven i almanackan
Gittan och paps kom cyklandes lagom till V 75, lumumban stod färdig och vi började så smått inse att vi inte skulle bli miljonärer denna helgen heller. Bara favoriter som vann. 5 rätt och jackpot, suck
Vi hade en lugn och trevlig kväll med glada skratt och mycket kortspel

Blev väckt av bank på rutan halv 8 i söndagsmorse, då kom den förlorade sonen:)
Daniel hade kört direkt från jobbet!!!! kl 05.00 från Göteborg. Härligt att se honom, brunbränd och fin. Men det är klart, har man rest runt halva klotet i två månader så får man en rätt ok bränna.
Vi hade mycket att prata om och tiden rann i väg, Mange fick ner på julskyltningen och hjälpa till och jag stack ner och handlade lite färskt bröd och pålägg. Vi åt brunch lagom till Jonna och Daniel kom. En timme senare kom Josse som också hade vaknat efter att först jobbat på Hemköp till 22 för att sen fortsätta på Chill out som croupier halva natten. Inte långt efter kom Karl-henrik också
Detta mina vänner ger mig energi, att bara ha ungarna hemma. Alla hade massor att berätta för varandra så det planerade lussebullebaket blev det inget av med.



Sen kom nästa energipåfyllning, nämnligen Petra
Hon ger en så mycket chi, underbara människa:)
Under tiden provade jag på att baka biskvier, ja de blev inte snygga om man säger så men väldigt goda (tyckte till och med mitt kakgäng på jobbet)
Vi tog allihopa en runda på julskyltningen, men tröttnade ganska snab

Barnen hade önskat tacos till middag, de fixade allt medans jag satt och jobbade, sen blev det paus och
 Gin Rummy, familjen Nordholm/Perssons favoritkortspel. Mange missade tyvärr detta då han redan flugit till Norrland och till storpojken med fru och barnbarnen. Sen var det dags för barnen att åka hemåt till sina lyor. Jag jobbade ett par timmar till.

Men summa kardemumma så har helgen givit mig mycket energi, att omge mig med våra barn och resp. goda vänner samt att inte ha något inbokat.

Nu är det måndagkväll och jag har varit duktig och dammsugat, lagat middag och bloggat. Så nu kallar sängen

Natti natti 


Kommentarer
Postat av: Petra

Tack själv Pernilla för en mycket trevlig eftermiddag. Är alltid lika välkommet hos er. Hinner ju inte sätta sig innan kaffemuggen står framför. Trevligt med alla underbara ungdomar också! Värme fyllt i hela huset! Tack

2009-12-08 @ 19:28:11
Postat av: Git

Du dom där kakorna hade jag säkert också gillat - tror jag i alla fall - jag vet inte, för jag har inte smakat dom....

2009-12-08 @ 20:59:00
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0